Mitt liv!!!!!

Alla inlägg under maj 2012

Av Linda - 17 maj 2012 20:27

Idag tog vi en rätt så lång power walk, den var jobbig att gå men de gick & jag är stolt över mig själv. Har bara missat en kväll med att gå. Imorrn blir det spåret ett par varv eller spåret ett varv & sen flathalla. Så jefla gött de känns efter. Fastidag var jag nog fan mer död än levande då jag kom hem.

Men vad har hänt med vädret?? Regn, hagel, solsken & mixa detta ha ha.. Vi trotsade vädret idag i alla fall & satte igång grillen. Gott som vanligt. De sämsta ärväl att man äter tills man kräks ha ha, kött är det bästa som finns!!


 

Har tvättat 2 maskiner idag, kännde att jag var tvungen eftersom grabbarnas fotbolls kläder tar upp tvättkorgarna. Hrm ja & idrott i skolan. Jag själv har ju i stort sett samma kläder nästan hela veckan för jag har ju mina arbetskläder på. De enda man själv byter är ju underkläder & strumpor.. Kul för er att läsa ha ha ha ha ha xD


  Kolla vad fina tomatplantor som Tobias har fått att växa så fint. Måste snart ta & plantera ut dom i större krukor. Får se om jag kanske kan hitta i ullared, japp jag ska dit i slutet av månaden. Ja  de är tvunget nu. Grabbarna behöver mysbyxor, strumpor & kallingar ;) Lite heminredning lär oxå slinka ner ha ha... Hoppas att svärmor vill följa med. 

Hockeyn ljuder i bakgrunden & de ligger lika... Hrm ja ja de har ju bara gått 6 min i första perioden. Hejja sverige <3

Nehe spela lite innan jag ska titta på Revenge & slappa....
Ha en underbar fortsatt mysig kristiflygare dag.... Pusskalas......

Av Linda - 16 maj 2012 20:00

Ja allt ska tydligen komma idag. De första har vi rett ut jag & de berörda, men jag kan väl säga så att jag blev riktigt ledsen & hela magen bara knöt sig som en stor klump. Har aldrig fått denna känslan innan men men de är som de är. Idag har jag skurat köket på jobbet från golv till tak.. Ska ju ha Antezimex på besök på måndag ;)) Mycket trevlig människa. Fast jag brukar inte ha de smutsigt men idag behövde jag ha att göra hela tiden... Sen de andra som jag blev arg på de är Telia... 

VARFÖR ska de vara såååå svårt att hjälpa mig??? Jag ringer inte & klagar för att få en massa saker jag vill ha en fungerande telefon, internet & tv... Ska de vara så jefla svårt???

Idag har jag både ringt & chattat med dom på telia. Alla säger bara att visst vi ser att de är fel på ditt bla bla bla... Vi ska skicka en tekniker bla bla bla.... Ja men gör de nu då så vi kan få de klart!!!



Funderar allvarligt på att säga upp Telia & skaffa annat... Vi har presis allt i telia & jag har till & med virusskyddet från telia som jag betalar varje månad! Ska inte sakerna fungera då??? Ne fyy fan vad sne jag blir på detta....


Ne jag ska om en stund ta på mig snabbeskorna & vandra runt en timme eller så med brossan..

Behöver prata av mig & få rensa allt från skallen.


Sen en annan sak kan man verkeligen lita på sina vänner??? Jag vet i hundan om jag gör de längre, idag känndes de som om jag var på tapeten.... Varför prata om mig när jag får veta de sen ändå??? Ne nu ska här rensas på folk & visst jag ska inte lägga ner nån jefla energi mer på de men svårt att låta bli... Man får passa sig för vad man pratar om.


Men men skönt är de i alla fall att nu är man ledig fram till måndag & de ska bli så skönt. Hoppas bara att vädret kan bli fint så man kan njuta lite ute me.


Ne denna dagen vill jag helst glömma & aldrig mer komma ihåg.

Jaha där försvann den store grabben med kompisen Nathalie :) Underbaraste tjejen jag vet... Så kul att han har en sån tjejkompis. Hennes familj är oxå en helt galen crazy Ozzy familj ha ha ha ha Love them :)) Ne nu får väl mannen ta & komma hem så jag kan gå en sväng eller..... Ha en bra kväll ni som kan, själv blir de en runda sen dusch & efter de 2 avsnitt av glee sen revenge..... Tack & hej för mig!!!!!

























Av Linda - 13 maj 2012 20:28

Denna helgen har vart ganska skön med både lite att göra & soffhäng:) Idag har jag nog vart lite väl överenergisk. Har tvättat, klippt gräset, städat Tobias akvarium & plockat lite överallt.    Ja lite bild på detta. Så underbart att bara vara då man vet att allt är klart. 


Detta blir min vecka som kommer:

* Måndag 1 timme ut & gå, jobba, fixa Emils matsäck inför tisdagens besök på klappudden.

* Tisdag Jobba, utvecklingssamtal vid 17, möte kl:18 med min grupp, 1 timme ut & gå

* Onsdag jobba ut & gå 1 timme, ev kanske inflyttningsfest ( om vi fixar barnvakt )

* Torsdag Ledig ut & gå 1 timme, får se vad vi gör med våran lediga dag.

* Fredag Ner till jobb framåt 9 tiden, baka till karnevalen & sen ta emot varor, sen ledigt... Ut & gå 1 timme

* Lördag 1 timmes gå, klippa gräs ( om vädret tillåter )

* Söndag 1 timmes gång, Kanske ska ta & ta de liiite lugnt idag :)



Ja jag blir trött bara jag tänker på allt ha ha ha men men de fixar vi ;)

Det är så skönt att sommaren snart är här. Allt blir så mycket lättare då när man får solens strålar på sig & få en sk ljusterapi.

Fast idag känner jag mig en smula trött iögat få se hur länge man sitter uppe & tittar..

Ne jag tror jag ska ta mig en knäcke macka & te...

Ha en fortsatt nice söndags kväll <3 Pussel & kräm..... 








Av Linda - 8 maj 2012 08:48

 

Ja den fulingen kom på besök i måndags morgon då jag lugnt satt vid tv:n innan jobbet. Han bara flyger på en, jag hade vart konstig innan på natten & kunde inte sova. Men vem trodde att jag skulle bli dålig på de viset. Igår låg jag i stort sett hela dagen i soffan, börjar få ont i ryggen av detta :/

Tittade klart på Moonlight.. Mycket bra serie men fan att dom la ner den. Har sett 16 avsnitt & nu finns de inga mer. Mycket fin att titta på me ha ha...

Idag kan jag sitta upp men hur länge de märker vi. Theo sitter & spelar tv-spel & bryr sig inte om att han oxå måste vara hemma. Visst jag förstår att han inte få gå när de handlar om att han är i smågrupp, MEN han löper större risk att få de när han går hemma. Men men regler är regler.

 

Ne nu ska jag lägga mig ner i soffan för detta va vad jag orkade :(

Skriver kanske ett par rader senare....

 

Pussel & kräm

Av Linda - 6 maj 2012 17:59

Ja de kan man väl säga.. Känslostormar & fix.... Ja mamma blev sjuk & jag tog över & hjälpte till med lte städ & sen rastade hunden. Ja vi hjälptes åt mina syskon & jag. Igår lördag tog jag en massa tvätt & tvättade upp hennes kläder. Kände att jag inte ville att hon skulle behöva att springa i tvättstugan då hon var sjuk. Tur de var bra väder att hänga ut tvätten så de torkade fort.

 

Ja min goa svärfar fyllde år me i fredags, hela 60 bast!! Fast de är krut i gubben h ha ha... Vi var där i fredags & käkade kvällsmat. Idag var vi bjudna på middag en massa gottit.. Massa frukter & kallskuret. Så nu är man proppmätt igen :))

 

Känns som jag håller på att bli sjuk me :( Har ont i kroppen & börjar åter igen att få ont halsen. Kan värmen komma snart ordentligt så man kan bli lite varm & att kroppen inte få en massa bakterier.

  

Ja kom nu solen & värm upp oss ha ha ha... Tänk om bakterierna såg ut såhär ha ha ha då hade de kanske vart lite roligare ha ha ha.. Usch vad trött jag ÄR!!!

  

Detta är den nya serien som jag blev tipsad om.. Tyvärr så gjordes det bara en säsong :( Kollade nyss upp detta på nätet & dom lade ner serien.. Jefla skit men jag har i alla fall 16 avsnitt att titta på   

Den är faktiskt bra så jag fattar inte riktigt varför.. Men men jag har ju serier att titta på så mig går det ingen nöd på ha ha ha...

Jag har:

  

True Blood

  

Vampier Diaries

  

Secret Cirkle

  

Alcatraz

  

Glee

  

Supernatural

  

The Killing

  

Ringer

  

Grimm

  

Being Human US

  

Ghost Adventures

HA ha ha ha ja dessa serier följer jag & jag älskar dom ALLA!!! Tur man kan ladda hem dom på datorn så man kan titta när man vill...

Sen är de skönt att dom pausar lite så man hinner med.. Jag sparar ju en del så man kan ha på semestern under regniga dagar.

Nog om mina serier ha ha ;))

 

Ikväll hoppas jag att tröga Jennifer på BB åker ut för henne vill jag inte ha kvar inne i huset!! Tycker hon är patetisk & dum i hela huvudet!! Haft rätt alla andra ggr men men kan ju ha fel... Kan ju tyvärr vara den trista Hanna J som kanske ryker men hellre har jag kvar henne istället för Jennifer. Camilla är min favorit så jag hoppas att hon får vara kvar!

Ne jag skulle skrivit lite om en annan sak me men jag tror jag sparar de tills en annan dag för just nu orkar jag inte ta upp skiten & bli på dåligt humör. Utan nu slutar jag då jag mår bättre så tar vi detta imorrn eller nått :)

 

Ha en fortsatt trevlig söndag alla....

 

Skapa flashcards