Mitt liv!!!!!

Alla inlägg under december 2011

Av Linda - 30 december 2011 20:26

En liten fråga till alla föräldrar där ute!!!

Är jag en dålig mamma som säger nej till min 12 åring att han inte få gå ut & gå med kompisar kl: 20:30!!!!???

Vad har ungar ute att göra vid denna tiden??? Ingenting!!! ( Enligt mig )

Ingen fritidsgård öppen!! Varför gå ut nu? Varför kan inte hans kompisar komma på lite mer normala tider på dagen??

 

Ne jag vet varken ut eller in... Känner mig som en usel mamma, men jag är rädd om min 12 åring... De hade väl vart en sak om gården hade vart öppen då hade han ju vart inomhus bland vuxna..

När ska man släppa taget??

Känner mig ibland som en hönsmamma men jag tycker verkeligen inte att de är ok att vara ute nu...

 

Komentera gärna!!! Vill ha svar/råd!!!!

 

"Hönsmamma"

Av Linda - 30 december 2011 17:33

Hej hej alla glada...

Blev lite sugen på att skriva några rader...

Julen är över ( tack & lov ) ha ha ha, hade velat städa ut julgran mm idag men får väl låta den stå tills efter nyår. Julen gick kanonbra. Hade familjen här & vi åt & åt & åt...... ha ha nee inte hela tiden men fan vad man äter, hur mätt man än är så lik förbenat så har man handen i chokladkartongen eller godisskålen.... Ne andra bullar som gäller efter nyår... Ja jag har sagt det förut men nu j****r!!!! Börjar vantrivas med dom extra kilorna som kommit fram...

 

Julklappar blev det detta året med :) Morgan & jag är utfattiga ha ha ha ne så illa är det inte men snudd på.... Är glada för ungarnas klappar dom är jätteglada själva me, ja fan vore väl annars...

Emil fick:

* 32 tums platt tv

* 500 kr på snitz

* Sammanlagt 900 kr i lösa pengar

* Kläder

* Vantar

Ja han fick säkert mer men jag kommer inte ihåg :)

Theo fick:

* Nintendo ds spel

* Pengar

* Lego star wars

* Pistoler

* Kläder

* vantar

Ja gud vet  vad han var väl den som fick mest saker tror jag ha ha

Tobias fick:

* En digitalkamera

* Pengar

* Laptop

* Kläder

* Vantar & en cool mössa

Ja & lite andra saker, som sagt de var en hel del detta året. Ja de brukar ju alltid bli en jäkla massa ändå :)

 

Jag blev överaskad av mannen med 2 biljetter till hockey match mellan Lakers & Djurgården IF. Jag blev så glad för nu äntligen ska man få komma innanför dörrarna på vida arena ;) Jag ska till & med gå en gång till sen i januari :) Fast då med Anna vännen <3

 

Huvudsaken på julafton att barnen får julklappar & att dom blir glada :) Vi vuxna skrapade fram 2350 kr på trisslotter så de ska vi väl ut & käka god middag någonstans för.

Nyårsafton imorrn, ja de blir ett stort "kalas" eller inte stort så men mina goa kusiner kommer hit med sina familjer. Ska bli underbart att få träffa dom igen. Med dom kan man vara sig själv & vi ska bara mysa & äta gott.

 

Nyårsmenyn i år kommer bli:

Förätt: Avokadosallad med krispig bacon

Varmrätt: Kreolsk gryta

Efterrätt: Chokladpudding med en klick grädde & kaffe

 

Ska börja med grytan på eftermiddagen så den kan stå ett par timmar så köttet blir mört...

Städa ja de har jag gjort så nu städar vi inte föränns nästa år ha ha...

Ikväll blir det lugna pix, ska ta en cider då kidsen hoppat isäng, har hittat en film som jag hoppas är bra.

Monsters heter den är från 2010, var nått utomjordiskt.. Ja den är säkert B ha ha men i alla fall nått att lägga ögonen på under kvällen.

 

Imorrn vid klockan 12 på dagen så har jag & mannen årsdag ;) Vi har vart förlovade sen 1996... Så vi skålar alltid kl 12 med lite cider, alkoholfritt eftersom barnen är med & skålar :)) Det är en tradition som vi gör varenda år...

Ne nu ska man kanske plocka fram lite kvällsmat till ungarna, sen hopp in i duschen för sen ska jag inte göra ett jota mer idag.

GOTT NYTT ÅR alla människor!!!! Ha de gott igelkott...... Ses snart igen <3

 

Av Linda - 18 december 2011 19:38

Ja nu var det ett tag sen jag skrev, kanske dax att uppdatera lite. Har väl inte hänt så mycket men en del kanske :)

Jag & svägerska har vart & tagit proffskort i stan, jisses vad nöjd jag blev.

  

Ja denna bilden är en av dom.. Jag har fått erbjudande av ett företag i malmö om att bli fotad meeeeen de var nakenfoton & NEJ jag ska inte ta kort naken ha ha ha :) Jag tackade nej men ändå skickade han ett mail till om att skulle jag ångra mig så skulle jag höra av mig ha ha ha ja ja in youre dreams ;)

Ne kläderna ska vara på om jag ska fotas.. & jag har faktiskt kläder på mig på detta kort, syns bara inte he he. Jag har faktiskt jeans & en tubtop. Fast jag sitter ner & speglen döljer allt ;)

Men de känns smickrande oxå eftersom jag är ju ingen 20 åring längre & jag är inte trådsmal som en modell ska va. Men ändå får jag respons ha ha ha ja av nån snuskhummer ha ha ha ha...

Idag har jag & Tobias rensat & möblerat om i hans rum. Städat akvariet & han fick äntligen in de på sitt rum, ja de är ju hans & det har bara tagit 1 år ha ha ha... Menvi ska handla lite nya fiskar & lite annat smått & gott till de, får väl ta de i mellandagarna.

Fullspäckad vecka blir detinnan julafton. Ska till den bästa frisören i stan på tisdag ;) På kvällen blir det innebandy med Tobias :) Föräldrarna mot kidsen & jag ska spela ha ha hur ska nu detta sluta :D

På Onsdag så ska kidsen alla 3 till Hanna oxå en mycket bra frisör & göra sig snygga..

På torsdag är det julavslutning i skolan. Sen jobba ett par timmar på fredag sen bär det av till pappi & Anneli för en lilljulafton. & sen kommer dagen D!!! Julafton, som barnen längtar!!! Ska bli hur kul som helst att se deras förväntasfulla ansikten & se på när dom öppnar sina klappar & förhoppningsvis så blir jag & mannen dom bästa förärldrarna som finns hihi..

Men först av allt en Måndag som innerfattar jobb & sen tror jag minsann att de ska fixas köttbullar för jag vet i hundan hur jag ska hinna de resten av veckan..

Ne de var väl allt antar jag.. Have fun guys and take it easy!!! xxx

Av Linda - 10 december 2011 21:56

Go kväll!!!

Ja man kan ju inte säga att man haft en icke händelserik början på helgen....

I fredags morse blev jag som sagt kattbiten, ja av min egen katt. Det var inte med mening de vet jag för han var skräckslagen stackarn. Han fastnade i Tobias persiensnöre med ena tassen då han gick in från hans fönster :( Kl var 6.00 på morgonen. Allt hände så fort & jag reagerade med att skrika samtidigt som katten skrek, skulle hjälpa honom men han trodde nog annat så han bet & han bet hårt. Resulterade i att han bet hål i tummen på mig :( Gjorde på ren svenska jävligt ONT!!!

Efter allt så gick jag till jobbet, klarade dock inte av att göra så mycket med handen. Blev ombedd att sticka ner till vårdcentralen för en koll. Där så fick jag bara en stelkrampspruta & ett bandage med skena. Nån penecilin fick jag icke...

Ja den dagen gick kvickt & på kvällen var det en rolig personalfest :) Mycket god mat & trevliga kollegor :) Men jag orkade inte va kvar så jag gick hem vid 22. Hade ont i handen & det ilade upp i armen så de gick inte mer..

Så kom lördag morgon. Fick ringa jourläkaren, fick tid 11:30, bästa svägerskan körde in mig. Väl inne hos läkaren så började han med att varför fick du inte penecilin? Hrm jaha skulle jag fått de?

 

Suck.... Åter igen blir man besviken på denna jävla vårdcentral som är i weset!!

Han sa att jag skulle haft de redan igår punkt slut!!! Ett kattbett är det farligaste du kan få. Eftersom det var så nära leden. Har börjat med penecilinet idag & har det inte blivit bättre tills imorgon eftermiddag så måste jag akut in till ortopeden för spolning av leden... HALLLOOOOOO!!! Varför sa dom inte de igår????

  Ajjj....

 

Haft ont som fan idag & blivit på dåligthumör för att man känner sig som en dåre som jämt har ONT!!!

Ja ja nog snackat om detta nu!

 

Ikväll har mammi varit här & käkat tacos & suttit & kikat på tv:n & pratat. Sen vid 21 tiden så la jag de små. Tobias har vart överjävlig ikväll så han åkte isäng utan film..

Nu ska jag strax själv hoppa isäng & kika på Grimm 2 avsnitt sen hoppas jag att supernatural har laddats klart så jag har lite till att glo på :)

Nehe orkar inte skriva mer...

Go natten <3

Av Linda - 1 december 2011 17:22

Suck!!! Då var det dax igen...Hatar hatar tandläkare....

Har förvisso inte ont i nån av tänderna men med min otur så har jag väl nått litet jävla hål som ligger & bara väntar på att få bryta ut till ett mega hål.... Jag borstar med eltandborste så de vore väl fan om inte den har borstat bort all skit!!! & hur dyrt är det!!! Svindyrt...

Man kan ju undra vad en tandläkare har i lön.. Tro fan att dom har betalt i minuten... Visst har slopat att gå till tandhygienisten fattar inte va fan hon ska va bra för... Hon kostar pengar & kollar så man kan borsta tänderna riktigt!! Hallo jag är snart 35 år & vet hur man borstar!!! Sen kan man inte hjälpa att man kanske fått ärva dåliga tänder.... Eller inte ärva tänder ha ha menar arvsanlagen för att få dåliga tänder!!

Men men dit ska jag så de är bara att gapa & se glad ut.. Jaaaaa jag har tandläkar skräck... Har sett för mycket på film....

 

På lördag blir det bak för hela slanten... Har hittat en del recept på olika kakor, sen blir det pepparkakor & lite julgodis.. Får väl se hur detta ska gå då jag ska ha 4 barn i köket....

Lär väl slockna innan ungarna på kvällen..

 

På söndag blir det att fira systersonen som fyller 2 år :) efter det så är det julskylltning. Emil & hans klass ska sälja bakverk. Hoppas att det blir succe även denna gång ;)

Ja sen var helgen slut!!!

 

Isch har fått skallavärk me nu... Tänker för mycket de måste handla om de :/ Fryser & det ska bli gott att krypa ner i dunet sen & bara glo på film eller nått..

Nehe go kväll på er.......

Skapa flashcards