Mitt liv!!!!!

Direktlänk till inlägg 2 november 2018

Det gick för snabbt.....

Av Linda - 2 november 2018 06:21

God morgon alla!
Hade tänkt skriva mitt blogginlägg igår men de blev lite för mycket. Jag har nu gått 8ggr på bergsmeditation. Helt underbart, varje torsdag ( i stort sett ) har jag varit i moheda på Amorinas. Men det är med sorg i hjärtat då jag inte kan vara med mer då jag känner att det blir lite jobbigt att jag hela tiden behöver tigga skjuts fram och tillbaka.
Ja det är nackdelen med att inte ha ett körkort. Visst hade det bara gått bra med tåg/buss så hade jag lätt tagit mig dit.
Hade velat fortsätta då jag känner att jag är på väg i rätt riktning.
Igår var det en massa ilska som kom ur mig! Var arg och ledsen. Benen domnade och var borta en stund, märklig känsla som jag inte känt förut. Man jag har nu tydligen erkänt för mig själv att det var inte mitt fel ( kan tyvärr inte gå in på allt ) jag har inte erkänt för någon innan att det som har hänt inte var mitt fel!!!
Jag har gråtit och jag har nu vart förbannad. Jag känner ett litet inre lugn i mig och det är tack vare Nellie på Amorinas i moheda. En kvinna som jag är glad av att fått in i mitt liv, ja nu har hon ju funnits där hela tiden då det är mannens kusin, men jag har inte fått upp ögonen innan.
Men hon är en människa man ska vara rädd om! Omtänksam, duktig på det hon gör, en rolig kvinna!
Nä så det är sorg i mitt hjärta att behöva ta de beslutet om att jag inte kan vara med......

Jag har aldrig tidigare mediterat men så gjorde jag det första gången hos Amorinas ( en annan meditation ) å de var en upplevelse i sig. Sen började jag med bergsmeditation! Man ska se sig själv, känna sina känslor under meditationens gång. Ett äventyr!!

Jag vet att jag har någon form av öppenhet då jag både ser, känner och hör saker. Det har jag gjort sen jag var yngre.
Jag har dock inte en sådan öppenhet som ett medium, vilket jag skulle vilja. Jag saknar ju farfar och farmor så grymt mycket, ja det går i vågor med att jag är ledsen och bara gråter.
Så jag önskar ju att jag hade ett medialt sinne att jag hade kunnat träffa dom när jag velat! Jag har ju haft dom nära i mina drömmar, ja så verkligt att jag både har hört och känt dom! En dröm kände jag farmors kind emot min, kunde riktigt känna värmen av hennes mjuka kind emot min. Har hört farfar prata till mig, men har alltid vaknat direkt efter.
Har även känt deras lukt här hemma! Jag höll på att städa en dag och när jag kom in i vardagsrummet så kommer det en bekant doft i näsan, jag var tvungen att gå ut i köket för att sen gå tillbaka och lukta. Ville se om jag bara inbillade mig, men det gjorde jag inte lukten fanns kvar! Efter en stund var den borta.

Men allt går så snabbt bara!! Jag vill att tiden ska stanna upp så att jag hinner med....
Ha en fin fredag alla så får jag se när nästa inlägg blir, rätt va det är så kommer de.
Kram från mig!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 9 maj 2018 11:11


God förmiddag!! Ja som överskriften säger så är det mycket!! Det känns som om det inte tar slut! Ser ingen ljusning än! Farfar ligger på sjukhuset & det har gått upp & ner med honom! Jag Blev pissdålig i måndagskväll, ont i halsen & feber. Alltså j...

Av Linda - 14 februari 2018 19:41


Ja alla känslor som kommer på en å samma gång!! Idag var annonsen inkommen i Smålandsposten! All min kärlek till farmor!! Saknar henne grymt mycket.. Det kommer över en när man kommer hem & sätter sig! Brukade alltid ringa henne denna dag & tala o...

Av Linda - 1 februari 2018 19:45


Ibland undrar jag hur mycket kroppen ska tåla innan den bara bryter ihop. Nu har 2 fina människor till mig gått vidare från jordelivet & blivit vackra änglar!! Min älskade farmor/extra mamma/bästa vän blev en ängel den 20/12-2017 Den 10/1-2018 bl...

Av Linda - 1 januari 2018 11:28


Då har 2017 tagit slut!! Det har varit en berg & dalbana med mycket som hänt! December har vart en hemsk månad då jag förlorat min förebild & den personen som jag ringde när jag var ledsen & behövde stöd/råd! Mitt hjärta är just nu tomt & ett stort s...

Av Linda - 3 december 2017 15:49


Nä nu var det dax för en jävla dipp igen ? jag hatar mig själv för att jag inte tog mitt körkort!!! I dessa stunder är det fan inte roligt!!! Ville bara in till min farmor!!! Bara få krama om henne... Jag hatar denna jävla känsla som jag har just nu....

Skapa flashcards