Mitt liv!!!!!

Alla inlägg under maj 2017

Av Linda - 31 maj 2017 14:23

Kräktes på jobbet igår, har dock inte kommit mer..
Har mest en irriterad mage som inte vill som jag vill!
Det känns som jag jämt ska ha otur! Visst nu var ju sonen sjuk förra veckan i magsjukan så det är ju inte konstigt.
Men imorgon är det 48 timmar så jag ber till dom högre makterna att jag kan gå & jobba på fredag & vara med på vår sommarfest på jobbet!! Har aldrig missat en fest & vill gärna gå.

Ligger i soffan & vilar & tittar på serier.
Ha en bra dag!!

Av Linda - 12 maj 2017 08:34

Det är bara förnamnet på vad som rör sig i mitt huvud!!!
Det har vart rätt mycket den sista tiden för mig! Fick veta att min mor fått bröst cancer & allt blev svart! Har själv fått kolla upp genom mammografi. Har fått svaret på de förra veckan & jag hade ingen cancer! Jag har haft det tufft med att jag har haft blödningar sen förra året i augusti som då verkligen har vart kämpigt!! Gjorde en op med att bränna bort slemhinnan i livmodern! Peppar peppar än så länge har jag vart fri från blödningar. Men vågar ej pusta ut då jag som vanligt har en sådan otur! Men förhoppningsvis så ska detta fungera.
Det har vart svårt att koncentrera sig på arbetet & jag har haft mina upp & nedgångar! Mest nedgångar om jag ska vara ärlig! Har inte vart så positiv överhuvudtaget.
I tisdags fick kroppen nog & sa ifrån genom att bara bryta ihop! Har gråtit & jag har försökt att förstå VARFÖR!! Det blev bara för mycket. Det resulterade i att jag sjukskrev mig denna veckan för att försöka hitta en balans som jag orkar med. Har aldrig känt denna känsla innan & blev livrädd!!!
Många har sagt till mig att du MÅSTE lyssna på din kropp & börja tagga ner. Det är lättare sagt än gjort. Älskar mitt jobb i sig men allt runt i kring gör mig snurrig. Jag vill hinna med allt & göra alla nöjda.
Men jag måste försöka ge mig själv lite andrum & säga de att det är ingen som tackar mig då jag klappar ihop.
Jag är ingen perfektionist men vill att allt bara ska klaffa!!
Jag är ärlig & talar om om det är nått som jag vill få fram, varför hymla & prata bakom?! Jag förväntar mig att folk är ärliga mot mig! Stör jag mig på nått så säger jag de, visst det kan svida till lite men ärlighet vara längst!!
Jag har märkt de att folk i allmänhet är inte ärliga mot sig själva utan vill gärna tissla & tassla!! Jag trivs inte i sånt umgänge då man bara ska snacka skit...
Vill man ha mig som vän så får man acceptera mig som jag är!!!
Har sett en del personer traska rätt in i väggen & bli sjukskrivna en lång tid, där vill jag inte hamna!!! Så nu måste jag försöka omge mig med bara positiva energier!! Jag gör så gott jag kan både på arbetet & i hemmet! Vill att alla ska ha det bra!!! Å jag vill oxå må bra & att folk bryr sig om mig!
Jag kanske inte bryr mig särskilt mycket om mig själv vilket jag borde göra. Å detta är något som jag måste jobba med!!
Är glad att jag har förmågan att kunna skriva av mig saker & ting. Jag skriver dock inte ut allt men det mesta kommer ut!
Menar inte att man ska läsa det här & sen tycka synd om mig, utan det är mer att man ska förstå hur en annan människa mår!
Fråga gärna mig själv om det är nått istället för att gå bakom ryggen på mig.
Jag hoppas & försöker se en positiv lösning på det hela. Har en del människor runt mig som värna om mig & min hälsa. Tyvärr har jag vart dålig på att lyssna & ta hand om mig själv.
Men det är nått som jag måste lära mig oxå, har aldrig vart egoistisk men det kanske jag borde bli i alla fall till en viss del.

Har nog blundat mycket för en del saker som påvisat att min kropp inte mår bra. Jag har haft en hel del stress acne, jag har till & med fått mitt första stressmunsår. Har läst om de å det kan ploppa upp!! Har aldrig i hela mitt liv haft munsår men i förrgår ploppade de upp ett litet på läppen. Ont som fan gör de.... Har inhandlat medikament till detta som jag ska smörja med 5 ggr/ dag i 5 dagar!

Ja det var väl en del som jag kände att jag ville få ur mig. Jag hoppas & ber till nån högre makt att detta ska lösa sig till det bästa. För jag vill inte må som jag gör. Detta är INTE jag...
Ikväll ska jag ner i alla fall till tallevi & jobba ideellt! Det kan bli roligt ( hoppas jag ) vet inte riktigt än hur jag känner de då det blir mycket folk. Men där nere har jag min andra familj som ger mig positiva energier.

Kram & ta hand om er... skänker även en massa styrkekramar till ett par närstående som förlorat en mamma, mormor, farmor & fru!!
Livet kan ta en snabb vändning innan man ens hinner blinka!...........

Skapa flashcards