Mitt liv!!!!!

Direktlänk till inlägg 10 juni 2016

Är ganska nöjd!!! // skolavslutning!!!

Av Linda - 10 juni 2016 15:36

För ca 3 månader sedan så satt jag en lördag & tänkte på hur jag levde!
Som en blixt från en klar himmel så slog det mig att jag vill inte se ut så här mer!!
Jag påbörjade en resa som jag är grymt imponerad av att jag klarade & har nu fortsatt med promenader & övningar hemma på köksgolvet!
Har ungefär 4 kilo kvar till min målvikt men känner att går jag ner lite till så gör det inget!
Det är kul att ta på sig kläder & känna att inget sitter åt!
Har till och med gått ner i strl!
Jag menar jag är snart 40 år & vill inte se ut som en heffaklump!!
Kul att få kommentarer av andra människor som ser min förändring!
Att jag är piggare & att jag fått in promenader som en livsstil!!
Jag har 2 stycken som jag går med då jag inte gillar att gå själv!
Dels för att de är mycket roligare att gå & prata & dels för att jag är lite rädd för att gå skogsrundor själv då jag inte litar på andra människor som jag ej känner..
Jag har slutat med godis i veckorna, fikar gärna inte i veckan!
Läsk slutade jag med förra året & ha enbart Loka chrush om jag ska ha nått kolsyrat!
Jag är glutenintolerant
Äter inte griskött
Äter inget/dricker nått med mjölkprotein ( nån gång fuskar jag & har laktosfritt )
Ingen alkohol i veckorna knappt på helgerna heller!!
Lägger mig ganska så tidigt på veckorna typ 20:00/20:30
Visst somnar gör jag inte med en gång men lägger mig.
Försöker äta så hälsosamt jag kan, äter mest kyckling i alla dess former!
Har försökt mig på så många dieter men va fan när du väl slutar äta skiten så går man upp igen!
Nä jag äter 3 mål om dagen & äter normalt!!
Jag tror mycket på mina promenader, att dom gett resultat.
Fredag & lördag unnar jag mig en liten påse godis eller mina favorit chips ( natur chips med havssalt )
Man ska leva oxå inte bara ge sig själv förbud!! Man mår inte bra att bara ha förbud!
Däremot så köper jag inte så värst mycket utan det blir en 25 bitar eller nått!
Idag hoppas jag på en lååååång runda! Det längsta vi har gått är 13 kilometer :)
Blev en aningens paff, benen var som gelé den dagen!!!
Mina rundor varierar allt från 2 1/5 km upp till över milen!
Jag älskar att vara ute & gå!
Skulle aldrig falla mig in att ställa mig på nått gym igen! Det ger mig ingenting..
En gratis promenad med härligt sällskap är det bästa!
Då får man både friskluften & skiner solen så får man brännan!
Ingen som tvingar mig utan allt jag gör gör jag för att jag mår så himla bra!!
Man blir glad när folk i byn kommer fram & peppar mig & talar om att jag är så duktig & att man blivit smal!
Mina grannar är ju så goa, så fort man går ut & ska påbörja sin runda så får man höra att jaha då var det dax för en promenad? Du är ju så duktig!!
Härligt när folk verkligen lägger märke till mig.
Har inte haft så bra självförtroende innan men är på g att få ett bra sådant!!
Det är tack vare alla som peppar mig & säger positiva saker!
Så TACK alla!!!
Kan jag klara av detta så kan ni det med!!!

Skolavslutning!!
Idag har mina 3 juveler slutat skolan!!
Härligt!!!
Har bakat en tårta dagen till ära!
Så fint det är i kyrkan.. Härligt att höra dom uppträda med sång.
Se deras tindrande ögon att nu snart är det SOMMARLOV!

Ikväll blir det som sagt en promenad, nån go middag ska jag väl försöka få till.
Sen blir det nog soffhäng med nån bra film.

Länge sen jag skrev här på bloggen, men ska försöka bli bättre på att skriva av mig mina tankar mm!
Ha en underbart trevlig helg alla..
Puss & kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 november 2018 06:21


God morgon alla! Hade tänkt skriva mitt blogginlägg igår men de blev lite för mycket. Jag har nu gått 8ggr på bergsmeditation. Helt underbart, varje torsdag ( i stort sett ) har jag varit i moheda på Amorinas. Men det är med sorg i hjärtat då jag i...

Av Linda - 9 maj 2018 11:11


God förmiddag!! Ja som överskriften säger så är det mycket!! Det känns som om det inte tar slut! Ser ingen ljusning än! Farfar ligger på sjukhuset & det har gått upp & ner med honom! Jag Blev pissdålig i måndagskväll, ont i halsen & feber. Alltså j...

Av Linda - 14 februari 2018 19:41


Ja alla känslor som kommer på en å samma gång!! Idag var annonsen inkommen i Smålandsposten! All min kärlek till farmor!! Saknar henne grymt mycket.. Det kommer över en när man kommer hem & sätter sig! Brukade alltid ringa henne denna dag & tala o...

Av Linda - 1 februari 2018 19:45


Ibland undrar jag hur mycket kroppen ska tåla innan den bara bryter ihop. Nu har 2 fina människor till mig gått vidare från jordelivet & blivit vackra änglar!! Min älskade farmor/extra mamma/bästa vän blev en ängel den 20/12-2017 Den 10/1-2018 bl...

Av Linda - 1 januari 2018 11:28


Då har 2017 tagit slut!! Det har varit en berg & dalbana med mycket som hänt! December har vart en hemsk månad då jag förlorat min förebild & den personen som jag ringde när jag var ledsen & behövde stöd/råd! Mitt hjärta är just nu tomt & ett stort s...

Skapa flashcards