Mitt liv!!!!!

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Har börjat ett helt nytt liv!!

Av Linda - 17 augusti 2014 15:04

Ja de kan man säga!! Har nu i en veckas tid ätit & levt som en Lchf:are :) mycket god mat att variera med & till & med barnen gillar maten! Visst jag kokar givetvis ris/pasta eller potatis till dom! Har vart utan socker oxå, skulle testa de i fredags men björk jag höll på att spy!! Jag mådde illa!!
Undras om man blir sån då man intalar sig själv att detta ska inte in i min kropp & att kroppen säger ifrån med illamående? Jag gjorde ett eget lördagsgodis med hallon/blåbärsgrädde fryst å toppade även med bären! Det gick att äta, visst ingen favorit men de stillade sötsuget en del!
Har ätit mycket omelett denna veckan med ost & skinka i ihop med tomat! Superenkelt & supergott! Får väl varva med lite äggröra & bacon så man inte tröttnar! Sen blir det väl gärna så att man kör en grej ett tag då man inte kommit in i det riktigt!
Mycket mattänk har det blivit, fast inte så konstigt!
Jag letar konstant nya recept att öva med.
Men hitintills så har det bara vart goda maträtter. Sötsuget finns där men NEJ!!! Jag ska fixa detta!! Jag ska visa alla att jag Linda kommer att fixa detta!!
Ska börja min träning sen då jag fått igång maten riktigt. Än så länge får det bli promenader. Skolan börjar ju imorgon måndag så de blir inte mycket tid över då man ska hjälpa ungarna att komma igång & en hel del föräldramöten på G.. Har en del på jobbet oxå så jag ska försöka komma igång även där.
Visst jag har jobbat en vecka nu sen semestern men de har vart en lugn vecka med lite barn till min förvåning! Fast de ska bli skönt när allt är i sin ordning med allt!
Ikväll är det fotbollsmatch för Tobias & jag ska stå i kiosken... Är inte så hågad men men är man fotbollsförälder så får man hjälpa till vare sig man vill eller inte :)
Sen blir det att fixa kvällsmat när man kommer hem & därefter en långpromenad med vännen Tes! Ut & bubbla på lite.
Ja så har jag börjat mitt nya liv & jag kan ju säga de att sen i måndags så har jag tappat 2 kilo, och min mage mår så bra!! Jag känner bara välbehag i den nu!! Tittar långsiktigt fram & ser bara positivt!!!
// Linda <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 november 2018 06:21


God morgon alla! Hade tänkt skriva mitt blogginlägg igår men de blev lite för mycket. Jag har nu gått 8ggr på bergsmeditation. Helt underbart, varje torsdag ( i stort sett ) har jag varit i moheda på Amorinas. Men det är med sorg i hjärtat då jag i...

Av Linda - 9 maj 2018 11:11


God förmiddag!! Ja som överskriften säger så är det mycket!! Det känns som om det inte tar slut! Ser ingen ljusning än! Farfar ligger på sjukhuset & det har gått upp & ner med honom! Jag Blev pissdålig i måndagskväll, ont i halsen & feber. Alltså j...

Av Linda - 14 februari 2018 19:41


Ja alla känslor som kommer på en å samma gång!! Idag var annonsen inkommen i Smålandsposten! All min kärlek till farmor!! Saknar henne grymt mycket.. Det kommer över en när man kommer hem & sätter sig! Brukade alltid ringa henne denna dag & tala o...

Av Linda - 1 februari 2018 19:45


Ibland undrar jag hur mycket kroppen ska tåla innan den bara bryter ihop. Nu har 2 fina människor till mig gått vidare från jordelivet & blivit vackra änglar!! Min älskade farmor/extra mamma/bästa vän blev en ängel den 20/12-2017 Den 10/1-2018 bl...

Av Linda - 1 januari 2018 11:28


Då har 2017 tagit slut!! Det har varit en berg & dalbana med mycket som hänt! December har vart en hemsk månad då jag förlorat min förebild & den personen som jag ringde när jag var ledsen & behövde stöd/råd! Mitt hjärta är just nu tomt & ett stort s...

Ovido - Quiz & Flashcards