Mitt liv!!!!!

Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Kattbiten/personalfest/Akuten/lördag kväll :)

Av Linda - 10 december 2011 21:56

Go kväll!!!

Ja man kan ju inte säga att man haft en icke händelserik början på helgen....

I fredags morse blev jag som sagt kattbiten, ja av min egen katt. Det var inte med mening de vet jag för han var skräckslagen stackarn. Han fastnade i Tobias persiensnöre med ena tassen då han gick in från hans fönster :( Kl var 6.00 på morgonen. Allt hände så fort & jag reagerade med att skrika samtidigt som katten skrek, skulle hjälpa honom men han trodde nog annat så han bet & han bet hårt. Resulterade i att han bet hål i tummen på mig :( Gjorde på ren svenska jävligt ONT!!!

Efter allt så gick jag till jobbet, klarade dock inte av att göra så mycket med handen. Blev ombedd att sticka ner till vårdcentralen för en koll. Där så fick jag bara en stelkrampspruta & ett bandage med skena. Nån penecilin fick jag icke...

Ja den dagen gick kvickt & på kvällen var det en rolig personalfest :) Mycket god mat & trevliga kollegor :) Men jag orkade inte va kvar så jag gick hem vid 22. Hade ont i handen & det ilade upp i armen så de gick inte mer..

Så kom lördag morgon. Fick ringa jourläkaren, fick tid 11:30, bästa svägerskan körde in mig. Väl inne hos läkaren så började han med att varför fick du inte penecilin? Hrm jaha skulle jag fått de?

 

Suck.... Åter igen blir man besviken på denna jävla vårdcentral som är i weset!!

Han sa att jag skulle haft de redan igår punkt slut!!! Ett kattbett är det farligaste du kan få. Eftersom det var så nära leden. Har börjat med penecilinet idag & har det inte blivit bättre tills imorgon eftermiddag så måste jag akut in till ortopeden för spolning av leden... HALLLOOOOOO!!! Varför sa dom inte de igår????

  Ajjj....

 

Haft ont som fan idag & blivit på dåligthumör för att man känner sig som en dåre som jämt har ONT!!!

Ja ja nog snackat om detta nu!

 

Ikväll har mammi varit här & käkat tacos & suttit & kikat på tv:n & pratat. Sen vid 21 tiden så la jag de små. Tobias har vart överjävlig ikväll så han åkte isäng utan film..

Nu ska jag strax själv hoppa isäng & kika på Grimm 2 avsnitt sen hoppas jag att supernatural har laddats klart så jag har lite till att glo på :)

Nehe orkar inte skriva mer...

Go natten <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 november 2018 06:21


God morgon alla! Hade tänkt skriva mitt blogginlägg igår men de blev lite för mycket. Jag har nu gått 8ggr på bergsmeditation. Helt underbart, varje torsdag ( i stort sett ) har jag varit i moheda på Amorinas. Men det är med sorg i hjärtat då jag i...

Av Linda - 9 maj 2018 11:11


God förmiddag!! Ja som överskriften säger så är det mycket!! Det känns som om det inte tar slut! Ser ingen ljusning än! Farfar ligger på sjukhuset & det har gått upp & ner med honom! Jag Blev pissdålig i måndagskväll, ont i halsen & feber. Alltså j...

Av Linda - 14 februari 2018 19:41


Ja alla känslor som kommer på en å samma gång!! Idag var annonsen inkommen i Smålandsposten! All min kärlek till farmor!! Saknar henne grymt mycket.. Det kommer över en när man kommer hem & sätter sig! Brukade alltid ringa henne denna dag & tala o...

Av Linda - 1 februari 2018 19:45


Ibland undrar jag hur mycket kroppen ska tåla innan den bara bryter ihop. Nu har 2 fina människor till mig gått vidare från jordelivet & blivit vackra änglar!! Min älskade farmor/extra mamma/bästa vän blev en ängel den 20/12-2017 Den 10/1-2018 bl...

Av Linda - 1 januari 2018 11:28


Då har 2017 tagit slut!! Det har varit en berg & dalbana med mycket som hänt! December har vart en hemsk månad då jag förlorat min förebild & den personen som jag ringde när jag var ledsen & behövde stöd/råd! Mitt hjärta är just nu tomt & ett stort s...

Skapa flashcards