Mitt liv!!!!!

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Vabb & adventsstädning & blandat....

Av Linda - 24 november 2011 16:24

Japp lite vabb med Tobias idag. Huvudvärk & allmänt dassig... Jobbade fram till 8.30 ungefär sen var det bara att cykla hem till sjuklingen.

Plockade fram & gjorde det fint i fönstrerna medans man vabbar får man minsann ta tag i det som man kanske inte hinner med annars. Sen blev det att städa Tobias akvarium. Suck... Ska se om de kanske är den förbannade pumpen som inte klarar av att rensa allt... Får väl inhandla en större.. Fast hon på djuraffären sa att den pumpen som hon sålde till mig skulle vara till ett 60 liters. Ja ja men nu blev det gjort.

 

Idag blev jag så j***a glad då lönekuveret kom.... Ja ja jag skryter inte men eftersom jag hade en tuff tid för ca 2 år sedan så är blir man så jäkla glad & nöjd...  Så på lördag ska jag handla alla julklapparna & i år kommer barnen få... Oups där försa jag mig nästan ha ha.. Vet ju inte om den store grabben läser min blogg. Ja ja alla 3kommer bli såååå glada. Jag har skött ekonomin från den dagen då jag fick en "käftsmäll" som heter duga. Jag har ordnat upp allt & känner mig stolt & nöjd att jag kommit ifrån mitt shoppoholick beteende. Handlar fan aldrig, det nödvändigaste & jag prioriterar bara viktiga saker. Skulle nog kunna hjälpa andra som haft samma sits. Det roligaste är att när jag gick hos en sierska så talade hon om att hon såg pengar!! ha ha ha hon sa ju även att jag kommer starta eget med inredning.. Jag kunde inte fatta eftersom jag visste inte hur det skulle gå till eftersom jag har ju inga pengar! Hrm det hon sa stämmer, fast ja förutom detta med eget... För just nu känns det avlägset.

Jag gillar mitt jobb & har ingen tanke på det just nu...

Jaha vad händer i helgen då?!! Jo på lördag så blir det först lite innebandy sen blir det shoppa med mannen <3 Sen om jag orkar ska jag baka på kvällen för den store grabben ska stå på julskyltningen & sälja bakverk.. Får väl se kan ju baka lite frallor & nån kaka..

Sen på söndag ja då är det ju 1:a advent & julskylltningen så då får man vara en aktiv mammi :)

 

Kan ju berätta me attmin mage har ju inte vart den bästa kompisen, den har strulat & jag har haft en välldigt lös vecka förra veckan. Haft kramper & knip i den! Har tagit en hel del prover & dom visade förvisso negativt på allt, alltså inget som var fel :( Men sen har läkaren sagt att det kan handla om lactos.. Jaha hurraaa!!! Vad skojj, eller inte... Räcker det inte med bara gluten?? Ja ja de var förvisso inte svårt att sluta med mjölken utan jag har funnit mig ganska bra med allt.. Magen är peppar peppar lugn just nu, vågar inte riktigt ropa hej ännu men jag hoppas att de var detta, att jag har blivit mer känsligare för mjölk.

 

Imorgon blir det ett par timmar jobb sen hem & vabba klart, Få se hur länge Tobias klarar sig själv. Sen blir det familjemys på hög nivå & bara va, för att samla energin till lördagen då man ska slåss med alla andra i affären ha ha..

 

  

Älskar min goa familj <3

Cya l8r!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 november 2018 06:21


God morgon alla! Hade tänkt skriva mitt blogginlägg igår men de blev lite för mycket. Jag har nu gått 8ggr på bergsmeditation. Helt underbart, varje torsdag ( i stort sett ) har jag varit i moheda på Amorinas. Men det är med sorg i hjärtat då jag i...

Av Linda - 9 maj 2018 11:11


God förmiddag!! Ja som överskriften säger så är det mycket!! Det känns som om det inte tar slut! Ser ingen ljusning än! Farfar ligger på sjukhuset & det har gått upp & ner med honom! Jag Blev pissdålig i måndagskväll, ont i halsen & feber. Alltså j...

Av Linda - 14 februari 2018 19:41


Ja alla känslor som kommer på en å samma gång!! Idag var annonsen inkommen i Smålandsposten! All min kärlek till farmor!! Saknar henne grymt mycket.. Det kommer över en när man kommer hem & sätter sig! Brukade alltid ringa henne denna dag & tala o...

Av Linda - 1 februari 2018 19:45


Ibland undrar jag hur mycket kroppen ska tåla innan den bara bryter ihop. Nu har 2 fina människor till mig gått vidare från jordelivet & blivit vackra änglar!! Min älskade farmor/extra mamma/bästa vän blev en ängel den 20/12-2017 Den 10/1-2018 bl...

Av Linda - 1 januari 2018 11:28


Då har 2017 tagit slut!! Det har varit en berg & dalbana med mycket som hänt! December har vart en hemsk månad då jag förlorat min förebild & den personen som jag ringde när jag var ledsen & behövde stöd/råd! Mitt hjärta är just nu tomt & ett stort s...

Ovido - Quiz & Flashcards